Organizare / Desfășurare
Organizarea și desfășurarea stagiului de practică anul III studii de LICENȚĂ
Pentru anul universitar 2024-2025 studenții din anul III au prevăzut în Planul de învățământ disciplina de specialitate Practică, care are 8 puncte de credit ETCS. Stagiul de practică pentru studenţii anului III de la programele de studii de licenţă, Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor are durata de 360 ore şi este programat în perioada 23.06.2025-10.09.2025, după cum urmează:
- în perioada 23.06.2025-05.09.2025 activitatea se desfăşoară la Partenerul de practică;
- în săptămâna 08.09.2025-10.09.2025 are loc colocviul de practică la Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor.
Practica în cadrul facultății, pentru anul III, se va desfășura doar prin intermediul platformei CONNECT UPB – https://connect.upb.ro. Toate documentele se vor genera din platformă.
Etape:
1. Înregistrarea companiilor cu oferte de practică
Înregistrarea companiilor în platforma CONNECT UPB și încheierea protocolului de colaborare (conform ManualUPBConnectCompanii.pdf)
În conformitate cu legislația în vigoare și pentru a asigura transparența și eficiența procesului, vă informăm că activitatea de practică presupune înregistrarea companiei în platforma CONNECT UPB – https://connect.upb.ro.
Din contul creat, compania poate adăuga o imagine și o scurtă prezentare (sau contact) care să ajute studenții să aibă o idee mai bună despre specificul acesteia. Înainte de a putea introduce ofertele de practică, compania va genera Protocolul de Colaborare semnat digital (semnătura certificată). În cazul în care compania optează pentru semnarea olograf a documentelor, protocolul de colaborare trebui adus/depus fizic la Decanatul facultății de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor.
2. Selecția studenților de către companii
Înregistrarea ofertelor și validarea locurilor de către facultate
După ce Protocolul de Colaborare cu facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor este semnat de toate părțile și încărcat în platformă, compania poate înregistra oferta locurilor de practică. Ofertele de practică înregistrate de companii vor fi validate de facultate.
3. Perioada de selecție
Înscrierea studenților pe locurile oferite și alegerea UNUI SINGUR loc de practică Aceasta etapă cuprinde perioada de înscriere a studenților pe locurile de practică disponibile, organizarea procesului de selecție a candidaților și anunțarea rezultatelor procesului de selecție și alegerea unui singur loc de practică de către fiecare student.
4. Finalizarea semnării documentelor
Semnarea convenție de practică între Companie, Student și Facultate/Universitate Acordul se descarcă de către student, direct generat, tot din platforma connect.upb.ro în trei exemplare. Acestea se semnează olograf de student, apoi de reprezentantul companiei și se aduce la Facultate cadrului didactic supervizor. Un exemplar, cu toate semnăturile aferente rămâne la cadrul didactic supervizor, un exemplar va fi transmis studentului și un exemplar este destinat partenerului de practică.
Cadrul didactic supervizor va valida pe platforma connect.upb.ro primirea convenției de practică fără a mai fi necesară încărcarea pe platformă.
5. Desfășurarea efectivă a stagiului de practică
Desfășurarea celor 360 de ore de activitate practică în perioada 23.06.2025 – 05.09.2025
6. Susținerea colocviilor de practică conform planificării cadrelor didactice responsabile cu efectuarea stagiului de practică în perioada 08.09.2025 – 10.09.2025.
Caietul de practică se redactează individual de fiecare student practicant în platforma CONNECT UPB – https://connect.upb.ro.
La încheierea stagiului de practică, Partenerul de practică, prin tutorele desemnat aprobă caietul de practică urcat de către student pe platforma https://connect.upb.ro/ și completează și semnează atestatul de practică ce vizează evaluarea activităţii studentului. Se va ţine cont de nivelul de competenţe dobândite ȋn cadrul activităţii practice şi de modul ȋn care studentul s-a integrat ȋn echipa la care a fost repartizat.
Pe baza Caietului de practică și ținând cont de atestatul de practică, o comisie constituită din cadre didactice ale Facultăţii de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor şi reprezentanţi ai Partenerilor de practică analizează şi evaluează activitatea desfăşurată în cadrul stagiului de practică.